ETUSIVU » Group » 7 online-markkinointityökalua, jotka ovat sijoituksen arvoisia – osa 2
  • 7 online-markkinointityökalua, jotka ovat sijoituksen arvoisia – osa 2

    Online-markkinointi on nykyään suuri osa yritysten markkinointistrategiaa, ja syystäkin, sillä suurin osa kuluttajista ovat verkossa. Online-markkinointi voi kuitenkin olla raskasta ja aikaa vievää, jos koetat tehdä kaiken itse. Siksi markkinoille onkin tullut liuta työkaluja, jotka tarjoavat apua verkkomarkkinoinnissa. Joskus voi kuitenkin olla vaikea tietää mikä työkalu olisi se paras vaihtoehto ja siksi me olemmekin koonneet omat suosikkimme tähän artikkelisarjaan. Edellisessä osassa kerroimme sähköpostimarkkinointityökalusta InfusionSoftista, sisältömarkkinointityökalusta Buzzsumosta, graafisen suunnittelun ja visuaalisen sisällön työkalusta Canvasta sekä Pingdom Websire Speed testistä, joka testaa ja auttaa verkkosivusi nopeuden hakukoneoptimoinnin parantamisessa. Tässä vielä muutama hyödyllinen työkalu lisää, joiden käyttöön ottamista kannattaa harkita vakavasti:

    Hakukoneoptimointi (SEO): Ahrefs

    Jokaisen markkinoijan on ymmärrettävä hakukoneoptimoinnin päälle, ainakin sen perusteet. Ahrefs tekee hakukoneoptimoinnista yksinkertaisen ja suoraviivaisen. Voit seurata avainsanojen tehokkuutta, mitata sosiaalisia mittareita, suorittaa backlink analyysin, analysoida sisältöä, tutkia trendikästä sisältöjä, mitata avainsanojasi ja tehdä avainsanan tutkimusta. Se on vankka all-in-one SEO -työkalu, joka auttaa sinut ylittämään kilpailijasi. Eri versiot vaihtelevat 79 dollarista 2500 dollariin kuukaudessa. On toki olemassa myös ilmaisia SEO -työkaluja, mutta harvat niistä tarjoavat niin laajaa valikoimaa luotettavia tietoja kuin Ahrefs.

    Sosiaalinen media: Buffer

    Buffer on sosiaalisen median automaatiotyökalu. Voit ajoittaa päivitykset Facebookille, Twitterille, Google+:lle ja LinkedIn:lle. Bufferin tarjoaman kätevän selainlaajennuksen, mobiilisovelluksen, kalenterin, linkin lyhentämistyökalun, optimaalisen ajoituksen ja sosiaalisen analyysin ansiosta sitä on vaikea päihittää. Bufferilla on ilmainen versio, jossa on rajoitetut ominaisuudet. Sen muut versiot vaihtelevat 10 – 250 dollarin välillä kuukaudessa.

    Miksi se kannattaa? Kun on kyse sosiaalisesta mediasta, ajan säästäminen on kriittisen tärkeää. Tässä Buffer auttaa. Voit täysin automatisoida sosiaalisen median päivityksesi ja luoda ihanteellisen lähetysajankohdan sekunneissa. Liiketoiminnassa säästetty aika on säästettyä rahaa.

    Markkinoinnin aikataulu: CoSchedule

    CoSchedule auttaa sinua suunnittelemaan markkinointisi, järjestämään kampanjasi, suunnittelemaan sisältöäsi ja etenemään suunnitelmissasi. Markkinoinnin on oltava järjestyksessä, niin kuin kalenterinkin. Sisällön luominen ja päivitysten tekeminen ei vain yksinkertaisesti riitä. CoSchedule auttaa tehostamaan prosessia. Sen integrointi Chromeen, WordPressiin, Google-dokumentteihin ja Evernote -tekniikkaan tekee prosessista helpompaa.

    Coschedulen hinta vaihtelee 15 dollaria kuukaudessa yksittäiseltä käyttäjältä 600 dollariin kuukaudessa suuremmille yrityskäyttäjille. Miksi se kannattaa: Järjestelmällisenä pysyminen ja ajan säästäminen on kaksi CoSchedulin pääetua. Jos markkinointisi on sekameteli eri aikajanoja, kiintokohteita, päivityksiä ja keskeneräisiä kampanjoita, CoSchedule voi auttaa sinua samaan kaiken tämän järjestykseen.

    Lopuksi

    Jos olet markkinoija, tarvitset työkaluja, hyviä työkaluja. Ei ole kovin järkevää säästää markkinointityökaluissa. Miksi ei? Kun säästät työkaluissa, estät markkinoinnin parantumista ja kasvamista. Joten, riippumatta siitä, valitsetko nämä suosittelemamme työkalut tai jotkut muut, aseta tavoitteeksi löytää työkalut joita tulet käyttämään säännöllisesti. Hyvät työkalut vastaavat hyvää markkinointia ja hyvä markkinointi vastaa hyvää liiketoimintaa, tai ainakin paljon bisnestä. Riippumatta siitä, millaisen työkalun valitset, varmista, että ymmärrät sen päälle, osaat käyttää sitä hyvin ja että se tekee huomattavan parannuksen markkinointitoimintaasi.

    Uuden ohjelman tai työkalun oppiminen ja automaatioaikataulujen asettaminen ja alkuun pääseminen saattaa viedä hieman aikaa, mutta tämä aika tulee monin kerroin takaisin, kun pääset vauhtiin ja nämä markkinointityökalut tekevät suurimman työn puolestasi. Markkinointi voi parhaimmillaan olla hauskaa ja inspiroivaa, mutta sen ei koskaan pitäisi olla epämiellyttävä ja rasittava tehtävä. Miksi et helpottaisi omaa elämääsi ja tekisi online-markkinoinnista suosikki työtehtäväsi?