ETUSIVU » Group » Kumppanuusmarkkinoinnin tuottavimmat alat
  • Kumppanuusmarkkinoinnin tuottavimmat alat

    Oletkin jo varmaan kuullut puhuttavan kumppanuus- eli affiliaattimarkkinoinnista. Biljoonabisnekseksi kasvanut kumppanuusmarkkinointi kiinnostaa monia, sillä se on kohtuullisen helppo pyöräyttää käyntiin omalla nettisivulla tai omassa blogissa.

    Mutta mitkä ovat tämän hetken parhaat kumppanuusmainonnan markkinaraot? Tietyt alat ovat ikivihreitä, ja vaikka yhtä ja ainoaa parasta alaa ei voi nimetä, esittelemme tässä artikkelissa muutaman hyvän vinkin. Valitse niistä se, joka kiinnostaa sinua eniten.

    Kuva: Rawpixel.

    Terveys ja fitness

    Laihduttaminen, terveellinen ruokavalio, uniongelmat, väsymys ja stressi… Monet etsivät netistä apua ongelmiinsa, ja käyttävät rahaa esimerkiksi laihdutusohjelmiin ja terveystuotteisiin. Ongelmat voivat olla myös kiusallisia kuten potenssi, hiustenlähtö tai akne. Terveysalan kumppanuusmarkkinoijaksi ryhtymisellä voi olla monia etuja. Jotkin tuotteista ovat hyvinkin kalliita, jolloin sinä saat asiakkaan ostosta muhkean provision. Lisäksi monia tuotteita kuten ryppyvoiteita tai laihdutustuotteita ostetaan säännöllisesti, joten kyseessä on myös jatkuva tulonlähde. Panosta laatuun, sillä asiakkaat palaavat ostamaan hyväksi havaitsemaansa tuotetta uudelleen ja uudelleen.

    Hyvän olon tavoittelu ei taida myöskään koskaan mennä pois muodista, sillä terveys ja kauneus ovat olleet ihmisen kulttuuri-ihanteita jo ammoisista ajoista lähtien. Suosittelethan kuitenkin vain sellaisia tuotteita, joiden tehoon uskot ja jotka mielestäsi ovat eettisiä: Parhaiten myyt silloin, kun kunnioitat asiakastasi ja hänen tarpeitaan.

    Talousasiat ja tienaaminen

    Rikastuminen on monen unelma. Tämän lisäksi tuhannet ihmiset etsivät päivittäin tietoa sijoittamisesta, työpaikoista ja uudenlaisista bisnesmahdollisuuksista, sekä lukevat markkinointivinkkejä netissä. Myös uhkapelaaminen kiinnostaa suomalaisia siinä määrin, että kasinoala voi olla hyvä markkinointitulojen lähde. Mikäli sinulla siis on markkinointi-, bisnes- tai taloustietoutta, voisi tässä olla juuri sinun alasi.

    Rakkaus ja parisuhde

    Deittipalvelut ja romantiikka ovat hyvin suosittuja kumppanuusmarkkinoinnin osa-alueita. Kukapa meistä ei haluaisi läheisyyttä – ja nykyisin sitä etsitään yhä enenevässä määrin internetin kautta. Voit joko keskittyä ihmisen seksuaalisiin tarpeisiin tai romantiikkaan. Alaan liittyvät niin deittailuvinkit kuin eroottinen kirjallisuuskin, ja voit esimerkiksi panostaa keski-ikäisten seuranhakupalveluihin tai parisuhdetta piristäviin nettikauppoihin. Ihmisen rakkaudenkaipuu kun tuskin kuolee koskaan.

    Harrastukset ja urheilu

    Tunnetko jonkun käsityöhullun, joka ostaa kaapit täyteen villalankoja ja koruntekotarvikkeita? Entäpä kalastajan tai golffarin, joka hankkii netistä juuri ne kaikkein uusimmat varusteet? Puhumattakaan autoharrastajasta tai himosisustajasta. Internetistä tilataan yhä enemmän ja enemmän myös harrastustuotteita suoraan kotiin. Osa harrastus- ja urheiluvarusteista on myös kalliita, minkä vuoksi sinun provisiosi voivat kohota huimiin summiin.

    Matkailu

    Unelmalomat, parhaat hotellit ja lennot – siinäpä joitakin matkailuun liittyvä affiliaattituotteita, joita voit markkinoida. Koko matkailubisnes on siirtynyt entistä enemmän verkkoon ja ihmiset ovat hintatietoisia sekä vertailevat matkantarjoajien palveluita netissä. Niinpä matkailualalla löytyy aina jotakin mainostettavaa.

    Kuva: Warren Yong.

    Luksustuotteet

    Luksustuotteita ostaa ehkä pienempi joukko ihmisiä, mutta niiden hinnan vuoksi ne voivat olla affiliaatille oivallinen tulonlähde. Jos asiakkaan kertaostos on vaikkapa 5 000 euroa ja sinun provisiosi 5 – 10%, tienaat muhkean summan rahaa jo yhden asiakkaan kautta. Tällöin keskityt mainonnassasi määrän sijasta huippuluokan laatuun. Veneet, luksuslomat, kellot, korut ja ylelliset kodintuotteet ovat vain esimerkkejä siitä, mitä voit markkinoida tässä kategoriassa.

    Mikä on sinun markkinarakosi?

    Pokeria vai joogaleggingsejä? Valitse sellainen tuote tai tuoteperhe, jonka tunnet ja johon uskot. Mikäli et tiedä mitään kasinopeleistä, voi sinun olla vaikea markkinoida niitä himopelaajalle uskottavalla tavalla. Oman markkinaraon valinnassa kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, kuinka suosittu se on, ja kuinka ajaton se on. Onko tuote juuri tämän hetken kuumin juttu, mutta menee todennäköisesti muodista parin vuoden päästä? Kiinnostaako tuote monia ihmisiä ja pystyykö se tarjoamaan ratkaisuja asiakkaiden ongelmiin? Palaako asiakas ostamaan tuotetta uudelleen – toimiiko se?

    Kumppanuusmarkkinoinnin mahdollisuudet ovat käytännössä rajattomat, sillä valittavia tuotteita on tarjolla tuhansia ellei miljoonia. Myös kumppanuusohjelmien kirjo on laaja, joten voit valita niiden joukosta juuri itsellesi parhaiten sopivan.