ETUSIVU » Group » Mitä on sisältömarkkinointi
  • Mitä on sisältömarkkinointi

    Sisältömarkkinointi on termi, jota kuulemme yhä enemmän nykyään. Suuret sekä aloittelevat yritykset, jotka vain aloittavat matkansa maailman valloittamiseksi, käyttävät sitä. Nyt enemmän kuin koskaan asumme maailmassa, joka on nopea, kilpailuhenkinen ja jossa jokainen on omasta puolestaan.

    Yritykset luottavat raskaasti internetin ja sosiaalisen median käyttöön palvelujen ja tuotteiden edistämiseksi ja markkinoimiseksi. Ja toisaalta kuluttajat viettävät paljon aikaa verkossa, selaillen ja jopa ostaen tavaraa. Käytettävissä olevien palveluiden, tuotteiden ja yritysten monipuolisuus muodostaa kilpailullisen ympäristön. Selviytyäksesi sinun täytyy tarjota ainutlaatuista, mieleenjäävää ja unohtumatonta sisältöä kuluttajillesi.

    Sisältömarkkinointi, raskas työkalu arsenalissasi

    Termiä sisältömarkkinointi käytetään laadun ja vapaan sisällön luomiseen ja levittämiseen. Tavoite on muuttaa potentiaaliset asiakkaat oikeisiin asiakkaisiin ja asiakkaat toistuviin asiakkaisiin (muuntaminen). Levitettävän sisällön pitäisi olla miellyttävää ja suhteellista tuotteiden tai palveluiden kanssa, jota tarjoat. Jos tarjoat laatusisältöä, annat ihmisille motiivin tutustua sinuun, pitää sinusta ja luottaa sinuun siihen pisteeseen, että he haluavat ostaa palvelujasi.

    Ensimmäinen askel tämän luottamuksen rakentamiseen on heidän hyväksymisensä ja lupa lähettää heille sisältöäsi. Yleisin ja ehkä tehokkain tapa on sähköpostin kautta. Laadun ja kohdennetun sisällön toistuva sekä säännöllinen lähettäminen luo suhteen, jonka aikana asiakkaan muuntamiseen syntyy monta mahdollisuutta.

    Mitä tarkalleen on sisältömarkkinointi

    Sisältö, jota luot, on kohdennettu tuotteesi markkinointiin, mutta se ei sinänsä oli mainostusta. Tietysti copywrite-menetelmiä käytetään luomaan sisältömarkkinointia, mutta logiikka sen takana on erilainen mainoksen tai julisteen luomisen takana. Sisältömarkkinoinnin logiikka ei ole viestin ulkonema. Sisältömarkkinoinnin tavoite ei ole välitön myynti.

    Sisältömarkkinointi edellyttää sellaisen sisällön tarjoamista, jolla on itsessään arvoa vastaanottajalle. Älä unohda, että he ovat antaneet sinulle lupansa, jokin joka tarkoittaa, että he odottavat jotakin kiinnostavaa ja hyödyllistä. Jos he kiinnostuvat siitä, he jakavat sitä muiden kanssa, näin levittäen sisältöäsi muille potentiaalisille asiakkaille, luota minuun. Tämä prosessi johtaa luottamisen rakentamiseen ja aseman kasvuun sekä yrityksen uskottavuuteen, joka tarjoaa tätä arvoa.

    Sisältömarkkinoinnin eri muotoja

    Sisältö, jota levität, voi olla eri muodoissa. Blogipostaukset, videot, tiedotteet, kaikki nämä ovat mahdollisia tapoja levittää viestiäsi. Se voi olla myös jotakin suurempaa kuten tutkimus alaasi, valkoiset paperit, teollisuuden raportit, e-kirjoja, äänikirjoja tai jopa podcasteja. Ihmisillä on myös tapana pitää kuvaajista. Heidän visuaaliset ja koulutukselliset näkökohdat tarjoavat hyödyllistä tietoa. Asiakkailla on myös taipumus numeroita ja tilastoja kohtaan, tehden kuvaajista todella viehättävän ja miellyttävän tavan kaapata yleisösi huomion.

    Haluamme myös harkita seuraavaa. Ensimmäinen syy internetin käytön takana on tiedon etsiminen. Ihmiset etsivät tietoa ja sisältöä, jotta he voivat ratkaista ongelmansa. He eivät yleisesti etsi mainoksia. Muut valtavirta-mediat tarjoavat heille tämän. Jos sinä ja yrityksesi voivat tarjota tietoa, jota he etsivät, sitten luottamus, uskottavuus ja asema jonka luot, johtaa myyntiin. Samanaikaisesti, tiedotat asiakkaitasi tuotteidesi ja palveluidesi eduista.

    Sisältömarkkinoinnin strategiat

    Ennen sisällön tuottamisen aloittamista yrityksellesi, on joitakin asioita joita sinun täytyy ajatella. Kuka on yleisösi ja ketä ihmiset ovat, joille luot sisältöä. Tavoitettasi ei välttämättä ole helppo määritellä tai saatat haluta houkutella monenlaisia lukijoita ja katsojia. Erilaisia sisältövälineitä ja -tyyppejä ehdotetaan, koska kaikki sisältö ei sovi kaikille.

    Saatat joutua harkitsemaan, millaisen ongelman sisältösi ratkaisee kohdeyleisöllesi. Joten, seuraavan kerran kun he kirjoittavat “kuinka tehdä jotakin” Googleen, jota seuraa heidän ongelmansa, olet ensimmäinen  tulos, jonka he kohtaavat. Sisältösi voi tarjota ratkaisuja ja kouluttaa heitä palvelusi mahdollisesta käytöstä ja eduista. Viimeisenä, muista että tuotteesi täytyy olla ainutlaatuinen, jotta valloitat heidän huomionsa. Mitä vain ajattelit tehdä, yksi asia on varmaa: joku muu on varmaan jo tehnyt sen. Heijasta myös tiedotusvälineitä ja  kanavia, joita käytät lähettämään sisältösi maailmalle. Sisältömarkkinointi on loistava ja helppo tapa vetää puoleen enemmän asiakkaita ja aloittaa luottavaisen suhteen rakentamisen heidän kanssaan, jotta he voivat tulla takaisin.