ETUSIVU » Group » Vinkkejä kuinka markkinoit freelance -yritystäsi tehokkaasti – osa 1
  • Vinkkejä kuinka markkinoit freelance -yritystäsi tehokkaasti – osa 1

    Markkinointi on elintärkeää freelanceliiketoiminnalle. Ilman asianmukaista markkinointia ja myynninedistämistä, freelanceurasi kuihtuu. Freelancerit usein uskovat, että heillä ei ole tarvittavia taitoja itsensä markkinointiin. He panostavat voimakkaasti suusanalliseen markkinointiin ja suosituksiin uusien asiakkaiden saamiseen. Joskus se toimii, mutta useimmiten se ei riitä. Huomaan usein, että vain ajatus itsensä markkinoinnista ja myynninedistämisestä pelottaa freelancereita. Freelancerin markkinointi ei pelkästään tarkoita itsesi myymistä, vaan se on myös itsesi brändäämistä ja itsesi yhdistämistä tuotteeseen tai liikenteen ohjaamista blogiisi tarjoamalla kohdeyleisölle arvokasta tietoa itsestäsi ja alastasi. Epäilemättä ydinmarkkinointi on äärimmäisen vaikea käsitys, mutta se on ratkaisevan tärkeää kaikille liiketoimintamalleille, jopa freelanceliiketoiminnan onnistumiseen. Tässä on vinkkejä ja taktiikoita, joilla voit menestyksekkäästi mainostaa freelanceyritystäsi asiakkaiden saamiseksi.

    Ymmärrä markkina-alueesi

    Markkinoidaksesi freelanceruraasi tehokkaasti, sinun on oltava erityisen selkeä siitä, mitä yrität myydä ja kenelle. On suositeltavaa, että tutkit kohderyhmäasiakkaitasi hyvin. Kysy avainkysymyksiä, kuten miten tavoitat kohdeyleisösi? Mitkä ovat heidän rahankäyttö tavat, mistä he pitävät ja mistä eivät? Mitä teollisuutta ne palvelevat? Tällaiset kysymykset auttavat sinua ymmärtämään markkinoitasi hyvin ja auttavat menestyksekkään markkinointistrategian laatimisessa.

    Optimoi ja tehosta ammattitaitoa

    Sinun täytyy olla täysin ammattitaitoinen, jos haluat että sinut palkataan. Sinulla on oltava selkeä käsitys oikeiden työkaluprosessien ja nykyaikaisen tekniikan käytöstä. Tarvitset optimoidun verkkosivuston, joka tarjoaa yksityiskohtaisen portfolion, joka selvästi ilmaisee taitosi, tietoja itsestäsi sekä yhteystietosi. Tarjoa arvokasta tietoa potentiaalisille asiakkaille blogin kirjoittamisen avulla. Tee itsestäsi alasi vaikuttaja ja edistä alan tärkeitä kirjoituksia sosiaalisen median alustoilla, se auttaa sinua luomaan vahvan brändipersoonan, joka on välttämätön verkoston kasvattamiseksi.

    Luo verkkosivusto

    Tämä saattaa tuntua hyvin perusasialta, mutta yllättävää on, kuinka monet freelancereista ohittavat tämän tärkeän askeleen. Freelancerverkkosivusto tai blogi tarjoaa paikan portfoliolle, online-ansioluettelon ja käyntikortin, kaikki yhdessä.

    Sen ansiosta voit esitellä maailmalle parhaita puoliasi, tiivistää palveluitasi, esitellä aiempia töitäsi ja kannustaa potentiaalisia asiakkaita pyytämään tarjousta. On suositeltavaa, että ylläpidät blogisivua verkkosivustollasi, johon voit kirjoitella vapaasti kiinnostavista aiheista ja mietiskellä nykyaikaisia ja trendikkäitä blogi ideoita, jotka vetäisivät suurta yleisöä.

    Houkuttelevat käyntikortit

    Et koskaan tiedä, milloin törmäät mahdolliseen asiakkaaseen. Ole aina valmis käyntikorttisi kanssa. Nämä eivät ole vain tärkeitä verkottumisnäkökulmasta, vaan niillä on myös suuri rooli markkinoinnissa. Luova ja houkutteleva käyntikortti, jonka suunnittelet itsellesi, saa kontaktisi muistamaan sinut. Käyntikorttisi on oltava yksilöllinen, ja sen tulee selvästi määrittää taitosi tai tietoalueesi. Jos olet esimerkiksi sisällöntuottaja, käytä erittäin kunnollista väriyhdistelmää. Käyntikorttisi teksti, sisällön sijoittaminen, suunnittelu; kaikki tarvitsevat huomiota. Sanotaan, että käyntikortti voi luoda tai murtaa mahdollisuuksiasi, koska kontaktisi voi joko pitää kortistasi kiinni tulevaisuutta varten, tai heittää sen samantein roskakoriin. Muista aina ottaa ne mukaan äläkä pelkää jakaa niitä ihmisille.

    Tehosta sosiaalisen median läsnäoloa

    Olet varmasti kuullut monia menestystarinoita freelancereista, jotka saavat asiakkaita sosiaalisen median kautta? Kyllä, tämä on totta. Sosiaalinen media on salainen ase, jolla voi luoda uusia kontakteja, yrityksesi liikennettä ja vahvistaa brändiäsi. Rakentamalla vahvaa sosiaalisen median läsnäoloa, pitämällä tilisi ajan tasalla, säännöllisesti tekemällä päivityksiä, kommentoimalla ja olemalla muiden kanssa vuorovaikutuksessa ja käyttämällä sitä brändäämään itseäsi, voit markkinoida itseäsi tehokkaasti tätä kautta ja nousta kilpailijoidesi yläpuolelle.

    Sosiaalisen median hallintatyökalujen käyttäminen auttaa liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa ja viestinnässä potentiaalisen asiakkaan kanssa. Anna online-veljeskunnan tietää freelanceyrityksestäsi. Ole aktiivinen, näe hieman vaivaa verkostoitumiseen ja jaa hyödyllistä sisältöä. Tehosta sosiaalisen median läsnäoloasi – jaa, kommunikoi ja verkostoidu.